Idén városi közlekedési témával volt jelen a MUT az Országos Főépítész Konferencián

Warning: Undefined array key 0 in /data/4/7/47939968-b424-4157-93d7-a036eda7d2ec/uj.mut.hu/web/wp-content/themes/onepagepro-child/functions.php on line 71

Warning: Undefined array key 0 in /data/4/7/47939968-b424-4157-93d7-a036eda7d2ec/uj.mut.hu/web/wp-content/themes/onepagepro-child/functions.php on line 72

A XXVII. Országos Főépítészi Konferenciára idén Veszprémben került sor szeptember 13 és 15. között. Hagyományosan idén is társszervezőként és önálló szekcióval vett részt a Magyar Urbanisztikai Társaság.

Idén a MUT szekció témáját a társaság újonnan megalakult Közlekedési Tagozata adta. A szeptember 15-én délelőtt sorra kerülő szekciót, Dr. Salamin Géza MUT elnök nyitotta meg , majd a tagozat elnökeként Vitézy Dávid tartott előadást és Rab Judit, a tagozat vezetőségi tagja, a BKK közterületfejlesztés és szabályozási vezetője beszélt új kezdeményezéseikről.

Vitézy Dávid előadásában bemutatta az autó-orientált városfejlesztés kialakulását a XX. század közepétől, amely leginkább az Egyesült Államokban vált egyeduralkodóvá, de Európára is jelentős hatással volt. A városok közlekedési rendszere elválaszthatatlan összefüggésben áll a városszerkezettel, területhasználattal és különösen a várossűrűséggel. Az autóra optimalizált nagy szuburbiákkal szétterülő kertvárosok felelőssége a CO2 kibocsátásban egy főre vetítve sokszorosa a sűrűbben beépített városrészekének. Elhangzott Los Angeles példája, ahol az autós közlekedés felületei és a parkolók a város területének közel felét foglalják el. Ugyanakkor a kertvárosok 2,5-ször nagyobb költséget jelentenek az önkormányzatoknak is, mint a társasházas lakóövezetek. Az egyéni közlekedés fenntarthatatlanságának kezelésére az alábbi trendek jelennek meg megoldásokként a városi közlekedés átalakítására: A belvárosok, városrész-központok forgalomcsillapítása; A közösségi közlekedés versenyképességi fejlesztése; A kerékpáros közlekedés és mikromobilitás infrastrukturális fejlesztése; A parkolás- és behajtás szabályozás; Közlekedéstudatos városfejlesztés, szabályozás és építés.

Rab Judit beszámolt a főváros kapcsolódó tapasztalatairól és arról, hogy a BKK-ban egy olyan infrastruktúra standardon dolgoznak, amely irányelvként meghatározná, hogy milyen logika mentén kell a közlekedési fejlesztéseket a városi környezetbe, arra tekintettel elhelyezni, milyen funkcióknak mennyi teret kell adni (pl. a fáknak, gyalogosnak, egyéb közlekedési igényeknek). Ehhez mintakeresztmetszetek is készülnek. A prezentációkat élénk beszélgetés követte a jelenlévőkkel, amely egyebek mellett a főépítészek „terepi” tapasztalatairól, az agglomerációnál nagyobb kiterjedésű budapesti funkcionális városi tér jelentőségéről, összehangolásáról és tervezésének szükségességéről, az együttműködés és koordináció nélkülözhetetlenségéről szólt.

ClientThe Car Rental Co
SkillsPhotography / Media Production
WebsiteGoodlayers.com

Project Title

Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast of the Semantics, a large language ocean. A small river named Duden flows by their place and supplies it with the necessary regelialia. It is a paradisematic country, in which roasted parts of sentences fly into your mouth.

Alföldi György társaságunk elnöke a Magyar Építész Kamara Építészetről mindenkinek című podcastjének volt a vendége. Az adás már megtekinthető!YouTube: youtu.be/njLcM2Hjno0Spotify: open.spotify.com/show/6TO7B6dUgfb8HW9pUN1ezY... ... See MoreSee Less
View on Facebook
Egykori iparvárosok tündöklése vadonatúj szerepekben című április 10-ei konferenciák teljes videó anyaga elérhető a Cloud media jóvoltából az Urbavis közösségi videómegosztó portálján. Link a kommentek között! ... See MoreSee Less
View on Facebook
Urbanisztikai konferencia Kazincbarcikán ... See MoreSee Less
View on Facebook